Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κοντινού μέλλοντος

think_ox.jpgΤα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σιγά σιγά έχουν αρχίσει να γίνονται όλο και πιο συνηθισμένα. Τα βλέπουμε σε εκθέσεις, γράφονται καθημερινά στο διαδίκτυο και σε ανάλογα έντυπα συνέχεια νέα άρθρα. Εκτός όμως από αυτά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βελτιώνονται κιόλας. Μέρα με τη μέρα κερδίζουν όλο και περισσότερες ανέσεις από τους συγγενείς τους , τα βενζινοκίνητα.Γίνονται πιο άνετα, έχουν μεγαλύτερη αυτονομία και ενσωματώνουν όλο και περισσότερα gadgets που όλοι αγαπάμε ώστε να μην τους λείπει τίποτα εκτός από …… τους ρύπους. Σε αυτό το πνεύμα κινείται και το Th!nk Ox.

http://thinkev.com/

To Th!nk Ox μας έρχεται από την Νορβηγία και μάλλον είναι το πρώτο που ενσωματώνει τόσα πολλά extra. Το όνομά του (Ox=βόδι) δεν είναι ίσως και πολύ κολακευτικό, αλλά αυτό θα το ξεχάσετε σύντομα όταν δείτε τι θα μπορεί να κάνει.

Κατ’ αρχήν εμφανισιακά είναι πολύ όμορφο και καλοσχεδιασμένο. Και εσωτερικά και εξωτερικά. Εσωτερικά μπορεί να φιλοξενήσει άνετα μέχρι 5 άτομα, ενώ οι επιδόσεις του είναι αρκετά καλές για αμάξι πόλης.

  • Eπιτάχυνση από 0-100 σε μόλις 8,5 δεύτερα.
  • Μέγιστη ταχύτητα 130Km/h
  • Με μία μόνο φόρτιση μπορεί να διανύσει 200-250 χιλιόμετρα.
  • Φορτίζει το 80% των μπαταριών του σε λιγότερο από μία ώρα.

και τώρα αρχίζουν τα καλά…

  • Η οροφή του θα είναι επενδυμένη με φωτοβολταϊκά, τα οποία δίνουν ενέργεια στα παρακάτω:
  • Ραδιόφωνο
  • GPS
  • Πίνακας οργάνων (ηλεκτρονικός και παραμετροποιήσιμος)
  • Air condition
  • Ηχητικό και σύστημα βίντεο βελτιωμένο για καλύτερη ποιότητα στον ήχο και εικόνα, ώστε να διασκεδάζουν οι επιβάτες.
  • Ασύρματο internet (μπορείτε να τσεκάρετε τα e-mail σας χωρίς υπολογιστή αλλά και να “σερφάρετε” στο ιντερνέτ)
  • Αναγνώριση του οδηγού μέσω DNA, και ρύθμιση του καθίσματος, της θερμοκρασίας, του desktop, και των μουσικών προτιμήσεων αυτόματα.
  • Πριν φτάσετε στον προορισμό σας, σας ενημερώνει για το που υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για πάρκινγκ, αλλά και υποδοχές για φόρτιση (βέβαια το τελευταίο μάλλον είναι για άλλον πλανήτη και όχι για Ελλάδα).

Εκτός των παραπάνω το αυτοκίνητο θα ενημερώνει με ενδείξεις, συνέχεια τον οδηγό κατά την διαδρομή για βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς ώστε να ελαχιστοποιηθεί η κατανάλωση και να αυξηθεί η αυτονομία, καθώς και για τα χιλιόμετρα που απομένουν με την υπάρχουσα ενέργεια.

Μέσω συστήματος του οποίου θα συνεργάζεται με τον παροχέα του ρεύματος θα μπορεί να φορτίζεται αυτόματα όταν υπάρχει μειωμένο τιμολόγιο (πχ. βραδυνές ώρες) ή ακόμα και να φορτίζει εκτός των ωρών αιχμής, προκειμένου να μην επιβαρύνει το δίκτυο.

Η νορβηγική εταιρεία ήδη έχει λανσάρει στην Ευρώπη το μοντέλο City, (το οποίο όμως είναι πιο λιτό) στην τιμή των 16000€. Μπορεί το Th!nk Ox, να μην πωλείται ακόμα, αλλά δεν αποκλείεται να το δούμε στους δρόμους σε λίγο καιρό….

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα βίντεο του πως περίπου θα είναι . Ας ελπίσουμε σύντομα να το δούμε και στην πραγματικότητα…

Oι θιασώτες των εναλλακτικών μορφών αυτοκίνησης είναι σίγουρο ότι θα το λατρέψουν. Αλλά και όσοι αναζητούν απλώς μία πρακτική και αξιόπιστη λύση για το πρόβλημα της μετακίνησής τους στην πόλη δεν μπορούν να αγνοήσουν τις δυνατότητές του.

Το ηλεκτροκίνητο Th!nk City έρχεται να προσφέρει ένα ακόμη δυνατό επιχείρημα σε αυτούς που υποστηρίζουν την απαγόρευση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων συμβατικής τεχνολογίας στο κέντρο των πόλεων και αντιτάσσουν ως εναλλακτική λύση τη χρήση "καθαρότερων" υβριδικών μοντέλων.

Η ύπαρξή του οφείλεται στη Τh!nk Nordic AS, κατασκευάστρια εταιρεία που δραστηριοποιείται στη Νορβηγία ως τμήμα της TH!NK Μοbility Group. Η τελευταία, με τη σειρά της, έχει εξασφαλίσει την υποστήριξη της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ford όσον αφορά στην παραγωγή φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

Υπό... ασφυκτικές κυκλοφοριακές συνθήκες και με το όριο ταχύτητας στις πόλεις στα 50χμ. ανά ώρα, τα 90χμ. ανά ώρα που αναπτύσσει το Th!nk City είναι αρκετά για σύντομες μετακινήσεις. Η επιτάχυνσή του επίσης -επτά δευτερόλεπτα χρειάζεται για να φτάσει από στάση τα 50χμ. ανά ώρα- κρίνεται τουλάχιστον ικανοποιητική.

Η μέγιστη απόδοση των 27KW του Th!nk ισοδυναμεί με την απόδοση 45 ίππων ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ η μέση απόδοση του ηλεκτροκινητήρα στις 3.500 στροφές αγγίζει τα 17ΚW.

Για την παραγωγή της ενέργειας που καταναλώνει το Th!nk κατά την κίνησή του φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας, τη θερμοκρασία του οποίου κρατά σταθερή ένας μηχανισμός ψύξης με νερό.

Ο κινητήρας εφοδιάζεται με τη σειρά του από 19, επίσης υδρόψυκτους, ηλεκτρικούς συσσωρευτές νικελίου-καδμίου(ΝiCd), οι οποίοι αποδίδουν 11,5ΚWh. Επιπλέον, ένας μετατροπέας αναλαμβάνει τον έλεγχο της ταχύτητας του κινητήρα και επιτρέπει τη λειτουργία των φωτιστικών σωμάτων, των υαλοκαθαριστήρων και άλλων ηλεκτρικών συστημάτων.

Ο ανεφοδιασμός των συσσωρευτών με ηλεκτρικό ρεύμα μπορεί να γίνει από μία οποιαδήποτε πρίζα 220V, έντασης 16/10Α, η οποία συνδέεται με μία υποδοχή κάτω από το παρμπρίζ. Η διαδικασία για πλήρη φόρτιση διαρκεί οκτώ ώρες, ενώ για φόρτιση στο 80% της χωρητικότητας των συσσωρευτών σε ηλεκτρικό ρεύμα απαιτούνται πέντε ώρες. Μία ή δύο φορές το χρόνο απαιτείται αλλαγή των υγρών στους συσσωρευτές, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι κάτω από τα καθίσματα. Με την κατάλληλη συντήρηση και προσοχή οι συσσωρευτές έχουν, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των κατασκευαστών, διάρκεια ζωής έως και δέκα χρόνια.

Η απόσταση που μπορεί να διανύσει το μικρό ηλεκτροκίνητο μέχρι τον επόμενο ανεφοδιασμό πλησιάζει τα 85 χιλιόμετρα. Βέβαια, όπως συμβαίνει και με τα συμβατικής τεχνολογίας οχήματα, η κατανάλωσή του -σε ηλεκτρικό ρεύμα επί του προκειμένου- εξαρτάται από τη μέση ταχύτητά του, τις διαδρομές που ακολουθεί και το βάρος που μεταφέρει.

Το διθέσιο Th!nk City δεν ξεπερνά σε βάρος τα 940 κιλά, από τα οποία τα 250 αντιστοιχούν στους συσσωρευτές. Το μήκος του περιορίζεται στα 3 μέτρα και το πλάτος του στα 1,6 μέτρα, διαστάσεις που διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό την οδήγηση στην πόλη. Ο αποθηκευτικός του χώρος υπολογίζεται στα 56 λίτρα, αρκετά για να μεταφέρει κανείς, για παράδειγμα, τα ψώνια του από το super market, χωρίς όμως να ικανοποιεί μεγαλύτερες απαιτήσεις.

Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς και το σύστημα μετάδοσης είναι κατάλληλα κατασκευασμένο για να εξοικονομεί όσο το δυνατόν περισσότερη ενέργεια. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δισκόφρενα στους μπροστινούς τροχούς και ταμπούρα πίσω, που βοηθούν στην επαναφόρτιση των συσσωρευτών χρησιμοποιώντας την ενέργεια που παράγεται, όταν το όχημα επιβραδύνει.

Για μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας, χρησιμοποιήθηκαν ελαφρύτερα υλικά κατασκευής, με την προϋπόθεση όμως να καλύπτουν τους όρους ασφαλείας. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανακυκλούμενο πολυαιθυλένιο, ένα είδος πλαστικού υλικού, αρκετά λεπτού αλλά εξαιρετικά ανθεκτικού στις μικροσυγκρούσεις όπως έδειξαν οι δοκιμές. Το αμάξωμα είναι τοποθετημένο γύρω από αλουμινένιο πλαίσιο και διατίθεται σε κόκκινο, μπλε, πράσινο και μαύρο ματ χρώμα.

Το Th!nk City διατίθεται ήδη στη Noρβηγία προς 139.000 νορβηγικές κορώνες (περίπου 5.700.000 δραχμές), χωρίς να συνυπολογίζονται οι συσσωρευτές οι οποίοι κοστίζουν 60.000 νορβηγικές κορώνες (περίπου 2.460.000 δραχμές), και έχει ήδη "κερδίσει" 120 αγοραστές. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, το συνολικό κόστος λειτουργίας του είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό ενός οχήματος συμβατικής τεχνολογίας. Αν συνυπολογιστούν οι φοροαπαλλαγές, τις οποίες η νορβηγική κυβέρνηση έχει φροντίσει να προσφέρει στους κατόχους "φιλικών" προς το περιβάλλον αυτοκινήτων, η αγορά ενός Th!nk φαίνεται πως αξίζει μία δεύτερη... σκέψη!

Σύνδεση Χρήστη





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού

Online χρήστες

Έχουμε 246 επισκέπτες σε σύνδεση

Στατιστικά

Επισκέπτες: 5156160